یادداشت های مصطفی تویسرکانی

تاریخ از نگاهی دیگر

یادداشت های مصطفی تویسرکانی

تاریخ از نگاهی دیگر

یادداشت های مصطفی تویسرکانی

سر خم باد سلامت که به من راه نمود
ساقی باده بکف جان من آگاه نمود
خادم درگه میخانه عشاق شدم
عاشق مست مرا خادم درگاه نمود

دیوان امام خمینی (رحمت الله علیه)

****************
مقام معظم رهبری امام خامنه ای :

امیرالمؤمنین در آن لحظه‌ی فریب و فتنه، به دوستان خود نهیب میزند: «امضوا علی حقّکم و صدقکم»؛ این راه حقی که در پیش گرفتید، این حرکت صادقانه‌ای که دارید انجام میدهید، این را از دست ندهید و رها نکنید؛ با حرفهای فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان، در دل شما تزلزل به وجود نیاید؛ «امضوا علی حقّکم و صدقکم»؛ راهتان راه درستی است. خاصیت دوران فتنه - همان طور که بارها عرض کرده‌ایم - غبارآلودگی است، مه‌آلودگی است. نخبگان گاهی دچار خطا و اشتباه میشوند. اینجا شاخص لازم است. شاخص، همان حق و صدق و بیّنه‌ای است که در اختیار مردم قرار دارد. امیرالمؤمنین مردم را به آن ارجاع میداد. امروز ما هم محتاج همان هستیم.
اسلام به ما میگوید باید جامعه‌ی اسلامی با دستور اسلام اداره و هدایت شود و زندگی کند. اسلام میگوید با دشمنان متعرض بایستی با قدرت برخورد کرد؛ باید مرزبندی روشن و شفاف با آنها به وجود آورد. اسلام میگوید فریب دشمنها را نباید خورد. این، خط روشن امیرالمؤمنین است؛ امروز هم ما همین خط روشن را احتیاج داریم.

شنبه ی گذشته (22 فروردین94) رهبر معظم انقلاب اسلامی قدوم مبارکشان را به شهر قم گذاشتند و با حضور در بیت برخی مراجع عظام از جمله حضرت آیت الله وحید خراسانی موجب خوشحالی و سرور امت حزب الله و ناکامی و ضجه ی منافقین و بدخواهان عالم تشیع شدند.

شایعات زیادی در جریان سفر سال 1389 رهبر معظم انقلاب به قم بر سر زبانها بود. عده ای حضور نیافتن حضرت آیت الله وحید را نشانه ی بروز اختلاف و تنش بین معظم له و مقام معظم رهبری وانمود می کردند،این در حالی بود که اکثر حوزویان ایران از علاقه و محبت آیت الله وحید به نظام جمهوری اسلامی و در راس آن ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) مطلع بودند.

متاسفانه در آن بلوای رسانه ای کمتر به این امر پرداخته شد که چرا حضرت آیت الله وحید شخصا به دیدار رهبری معظم نرفتند؟ و فرزندان مکرم خود را به استقبال فرستادند؟

فرزندان حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب - سال89

حوزه علمیه و برخی از چهره های سرشناس آن که از جمله ی شاگردان آیت الله وحید خراسانی به حساب می آمدند توضیحاتی در قالب مصاحبه با خبرگزاری ها دادند اما از آنجایی که در داخل برخی لجوجان داعیه ولایت مداری و در خارج منافقین دروغگو هم زبان شده بودند تا به هر نحو آیت الله وحید را در مقابل رهبری نشان دهند، این مصاحبه ها خیلی به چشم نیامد و اثرگذار نبود.

(یکی از این مصاحبه ها توسط حجت الاسلام خسروپناه انجام گرفت که متن کامل آن را در اینجا ببینید)

در شهریور 1393 همزمان با بستری شدن رهبر معظم انقلاب در بیمارستان و سیل ملاقاتها و عیادتهای مراجع عظام و سران نظام و مقامات و هنرمندان و.. خبر تماس تلفنی آیت الله العظمی وحید خراسانی با رهبر عظیم الشان انقلاب همچون آب سردی بر پیکره ی لجوجان داخلی و منافقین خارجی بود. تماس تلفنی ای که طرح دشمنان اسلام و تشیع مبنی بر جدایی انداختن بین علما را ناکام میگذاشت.

در همان روزها سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (khamenei.ir) تصویر عیادت فرزند ارشد ایت الله وحید از رهبر انقلاب را منتشر کرد.

عیادت فرزند ارشد حضرت آیت الله وحید خراسانی از مقام معظم رهبری

 در روزهای نخست سال 94 خبر تلخ وفات خواهر مکرمه ی رهبر معظم انقلاب رسما اعلام شد. مراسم ترحیم ایشان در حسینیه ی امام خمینی(ره) تهران با حضور رهبر معظم انقلاب و مقامات و اقشار مختلف مردم برگزار شد.مراسمی هم در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد که تمامی مراجع بزرگوار قم از جمله حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در ان مراسم شرکت کرده و با قرائت فاتحه و دعای آمرزش برای  آن مرحومه به خانواده ی معظم خامنه ای از جمله رهبری عظیم الشان تسلیت گفتند.

حضور آیت الله وحید در بیت رهبر انقلاب در قم در واقع سنگ روی یخ کردن تمامی بدخواهان بود. حضور به موقع و هوشمندانه ی ایشان علیرغم ضعف جسمانی شان بیانگر خلوص و پاک سرشتی و زمانشناسی این مرجع عظیم الشان بود.

 

تصاویر آیت الله العظمی وحید خراسانی در بیت مقام معظم رهبری در قم

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۳
مصطفی تویسرکانی

نظرات  (۱)

اللهم احفظ علماء.....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی