یادداشت های مصطفی تویسرکانی

تاریخ از نگاهی دیگر

یادداشت های مصطفی تویسرکانی

تاریخ از نگاهی دیگر

یادداشت های مصطفی تویسرکانی

سر خم باد سلامت که به من راه نمود
ساقی باده بکف جان من آگاه نمود
خادم درگه میخانه عشاق شدم
عاشق مست مرا خادم درگاه نمود

دیوان امام خمینی (رحمت الله علیه)

****************
مقام معظم رهبری امام خامنه ای :

امیرالمؤمنین در آن لحظه‌ی فریب و فتنه، به دوستان خود نهیب میزند: «امضوا علی حقّکم و صدقکم»؛ این راه حقی که در پیش گرفتید، این حرکت صادقانه‌ای که دارید انجام میدهید، این را از دست ندهید و رها نکنید؛ با حرفهای فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان، در دل شما تزلزل به وجود نیاید؛ «امضوا علی حقّکم و صدقکم»؛ راهتان راه درستی است. خاصیت دوران فتنه - همان طور که بارها عرض کرده‌ایم - غبارآلودگی است، مه‌آلودگی است. نخبگان گاهی دچار خطا و اشتباه میشوند. اینجا شاخص لازم است. شاخص، همان حق و صدق و بیّنه‌ای است که در اختیار مردم قرار دارد. امیرالمؤمنین مردم را به آن ارجاع میداد. امروز ما هم محتاج همان هستیم.
اسلام به ما میگوید باید جامعه‌ی اسلامی با دستور اسلام اداره و هدایت شود و زندگی کند. اسلام میگوید با دشمنان متعرض بایستی با قدرت برخورد کرد؛ باید مرزبندی روشن و شفاف با آنها به وجود آورد. اسلام میگوید فریب دشمنها را نباید خورد. این، خط روشن امیرالمؤمنین است؛ امروز هم ما همین خط روشن را احتیاج داریم.

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

صبح جمعه بعد از دعای ندبه استاد آقا تهرانی منبری کوتاه رفتند و سفره ی صبحانه پهن شد.

در مسجد باز و بسته می شد و عده ای داخل می آمدند و عده ای خارج می شدند. ورود سه نفر توجه ها را به خود جلب کرد. سه مرد مو بور دوربین به دست با شلوارهای جین!

معمولا در مسجد معصومیه قم افراد مشخصی برای دعای ندبه می آیند و ورود افراد خاص جلب توجه می کند. با فاصله چند نفر نزدیک به استاد آقاتهرانی نشسته بودم که این سه مرد جلو امدند و به زبان انگلیسی با ایشان صحبت کردند. متوجه شدم از شبکه ان بی سی امریکا هستند. چون نزدیک انتخابات مجلس شورای اسلامی بود برای تهیه گزارش به ایران آمده بودند.

یکی از فیلم بردارها با دوربین دیجیتال خود مشغول فیلم برداری از مسجد و سفره و افراد حاضر در مسجد شد. از محقر بودن و ساده بودن سفره در مقابل آمریکایی ها کمی احساس خجالت کردم. توجه ام به استاد بود که چگونه با این سه خوش تیپ آمریکایی برخورد می کنند. احساس می کردم استاد آقا تهرانی دارند آمریکایی با لهجه ی اصفهانی صحبت می کنند! پا منبری های ایشان می دانند که استاد لهجه ی اصفهانی دارند و شیرین صحبت می کنند.

عزت و وقار خاصی در چهره و رفتار ایشان بود. بعد از صحبت با خبرنگار  دوباره مشغول خوردن صبحانه و گپ و گفت با طلبه ها و دانشجوها شدند. احساس کردم ظواهر دنیوی اصلا برایشان مهم نیست اینکه سفره ی صبحانه نان و پنیر ساده باشد یا سفره ای با ده قلم چیز مختلف! صلابت انسان به انسجام روحی او بستگی دارد. مومنی که تکیه گاهش خدا و اهل بیت(علیهم السلام) است همه چیز و همه کس برایش مساوی است. 

به قول صائب تبریزی : 

خجلت ز عشق پاک گهر می بریم ما    

مومن فقط در برابر خداوند سر افکنده است ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۰۶
مصطفی تویسرکانی